본문 바로가기
English board

그녀한테 잘 해 줬는데, 그녀는 나를 좋아하지 않았다 / 그녀에게 잘 해 주더라도 그녀는 날 좋아하지 않을거다 를 영어로 - Even thoug

by Warehaus 2022. 7. 1.

Even though I was nice to her, she didn't like me

- 내가 그녀에게 잘 했음에도 불구하고, 그녀는 날 좋아하지 않았다

Even if I'm nice to her, she wouldn't like me

- 내가 그녀에게 잘 해주더라도, 그녀는 날 좋아하지 않을 거다.

Even though I didn't finish my job, It didn't matter.
- 일을 마치지 못했지만 그건 문제가 되지 않았다.

You would look good even if you gained weight
- 너가 살이 좀 찌더라도 넌 보기 괜찮을거야

I would love her even though she doesn't like me.
- 나는 그녀가 날 좋아하지 않더라도 사랑할거야

She will go to the concert even though she misses her exam.
- 그녀는 시험을 못보더라도 콘서트에 갈거야

Even if my girlfriend doesn't like it, I'm going to drink beer with my friends at the pub.
- 여자친구가 싫어하더라도, 난 친구들이랑 술 마실거야.

Even though I've been trying to be good to him, I've been angry on several occasions.
- 난 그에게 잘해주려고 노력하지만, 종종 화가나곤 했다.
* on several occasions : 이런저런 상황에서, 여러 상황에서

Even if I understood that, I wouldn't teach them.
- 내가 그걸 이해했더라도, 걔네한테 알려주지 않을거야.

Even though I've been working out at the gym for several years, I haven't gotten as big as I want.
- 몇년간 운동을 해 왔지만, 내가 원하는 만큼 커지지 못했다.

Even though I've been trying to check in my latest commit, I've been failed to convince my colleagues of the reason.
- 최신 코드를 넣으려고 시도해 왔지만, 동료들을 설득하는데 실패했다.

Even though I've spent so much time to look for a job abroad for several years, I'm still with the same company.
- 몇년 간 해외에서 직업을 구해보려고 했지만, 난 여전히 같은 곳에서 일하고 있다.